Сторінки

неділя, 1 листопада 2015 р.

ДПА




Ефективною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів є контрольний текстовий диктант

ДПА-2015 з української мови в основній школі (9 клас)
Проходження атестації в основній школі з української мови є обов’язковим.
Ефективною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів є контрольний текстовий диктант. Перевірці підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила, ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації, належним чином оформляти роботу. Перевірка здійснюється фронтально за звичною методикою.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.
За обсягом тексти диктантів повинні містити 160 -170 слів.
Визначаючи кількість слів у диктанті, враховують як самостійні, так і службові частини мови.
Нормативи оцінювання диктанту
Бали
Кількість помилок
Бали
Кількість помилок

1
15-16 і більше
7
4
2
13-14
8
3
3
11-12
9
1+1(негруба)
4
9-10
10
1
5
7-8
11
1(негруба)
6
5-6
12
-

      


ЗРАЗОК ПІДПИСУ
(на сьомому рядку титульної сторінки):
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс основної школи учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім'я та по батькові в родовому відмінку )
На першій сторінці (там, де стоїть штамп загальноосвітнього навчального закладу) проставляється число цифрами (наприклад, 02.06.2015 р.). На другій сторінці виконується робота. На перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту:
Диктант
Велика ріка мого народу
ПОРАДИ УЧНЯМ:
Готуючись до державної підсумкової атестації з української мови, візьміть до уваги кілька порад.
1. Ретельно повторіть вивчені орфографічні й пунктуаційні правила та винятки з них, адже текст контрольного диктанту може містити будь-які орфограми і пунктограми, засвоєні вами в 9-му та попередніх класах.
2. Критично і вдумливо проаналізуйте орфографічні й пунктуаційні помилки, яких найчастіше припускалися у своїх письмових роботах протягом року. Поміркуйте, чим саме вони спричинені (можливо, неуважністю, а може, ви не знаєте відповідного правила чи плутаєте його з іншим тощо). Визначивши причину, легше запобігти помилці.
3. Перевіряючи диктант, зверніть особливу увагу на ті слова і розділові знаки, у написанні яких вагалися під час диктування.
4. Розчленовуйте орфографію та пунктуацію на частини. Визначте, що в кожній з них є основним. Орфограми, що пишуться за фонетичним принципом (небо, ліс, зорі, ходити, маяк, сніг), вимагають лише уважного слухання. Для написання таких орфограм тренуйте слух.
5. Пам'ятайте, що існують такі правила орфографії, які розходяться з правилами орфоепії: чується [стоббйу], а пишеться з тобою, відповідно: [миелуйеис':а] - милуєшся, {зустр'ічййуц':а] - зустрічаються тощо. Ці орфограми пишуться за морфологічним принципом. У таких випадках треба добре знати будову слова, словотвір, частини мови та їхні морфологічні ознаки, систему відмінювання й дієвідмінювання. До таких орфограм належать відмінкові форми змінних частин мови, дієслівні форми, правопис суфіксів і префіксів та ін.
6. Серед пунктограм можна виділити інтонаційні, структурні та змістові (смислові). Найпростіше з інтонаційними: можна натренувати слух на окличну, питальну й розповідну інтонації та паузи. Відтак, якщо знати, якій інтонації, паузі який знак відповідає, то основний мінімум розділових знаків буде постав-лено правильно.
       Структурні пунктограми найскладніші. Щоб ними користуватися, треба добре знати синтаксичну будову речення, усі типи розділових знаків і основні правила їх розставляння.
      Змістові (смислові) пунктограми є спільними зі структурними, бо синтаксична будова речення відображає його зміст, є формою логічного наповнення. Однак один логічний зміст ^ може мати кілька синтаксичних структур із різними розділовими знаками: як приїду - зайду; після приїзду зайду; коли приїду, то зайду.
     Під час самостійної перевірки бажано подумки озвучувати написане. Це допоможе вам вчасно помітити допущені помилки.


Пам’ятка-порада психолога учням
щодо складання державної підсумкової атестації
До складання ДПА
Ø Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
Ø Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
Ø Під час підготовки до державної підсумкової атестації структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді.
Ø Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
Ø Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
Ø Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
Ø Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
Ø Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
Ø Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
Ø Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
Ø Лягайте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
Ø Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
Ø Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
Ø Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання письмової державної підсумкової атестації:
Ø не сподівайтеся на допомогу екзаменатора. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
Ø почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
Ø не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати , спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим;
Ø будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
Ø сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
Ø прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
Ø не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
Ø думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
Ø перевірте виконане завдання;
Після складання ДПА
Ø Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
Ø Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
Ø Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід

Немає коментарів:

Дописати коментар