Сторінки

НМТ-2024




⚡️ Прийнято Закон України № 7132 про скасування складання державної підсумкової атестації, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування у 2022-му Війна зруйнувала освітній процес, який ще не встиг повноцінно відновитися після пандемії ковіду. У таких умовах скасування ДПА, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування (складаються при вступі в магістратуру) буде своєрідним заохоченням молоді до навчання в Україні. Це важливо, бо маємо думати про збереження інтелектуального потенціалу (нам ще відбудовувати та розвивати країну після перемоги!) Важливо, що ДПА, ЗНО та інші випробування скасовуються лише на 2022 рік, тож не йдеться про якесь усунення запобіжників для непрозорого й нечесного вступу до закладів вищої освіти. Це вимушений виняток, а не правило. ❗️Проблема, яку вирішує законопроект: ➡️ росія воює з усією Україною, не лише з нашою армією. Цивільна інфраструктура, особливо навчальні заклади, зараз під особливою загрозою. Проведення ДПА, ЗНО тощо зайвий раз наражатиме нашу молодь на небезпеку. ➡️ в умовах війни українські заклади освіти не будуть серед найпривабливіших для вступників. Тому скасування ДПА, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування допоможе зберегти студентський контингент, стимулюватиме до навчання в Україні. ❓Що змінюється❓ ✅ Випускники 2021/2022 навчального року звільняються від проходження державної підсумкової атестації. ✅ Вступ до закладів вищої освіти цього року буде без використання результатів зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування. Джерело: народна депутатка України Олена Шуляк







Як писати ПІВ за новим правописом – 

разом чи окремо?






Програма ЗНО з української мови 

та літератури 2019 року


Особливості проведення ЗНО та ДПА-2017



Характеристики тестів ЗНО-2017

Все про характеристики тестів ЗНО – за посиланням!

Дізнайтеся, які типи завдань будуть у тестах з кожного предмету, скільки балів за них нараховуватимуть і за якою схемою.

https://www.eduget.com/news/xarakteristiki_testiv_zno-2017-2081?utm_source=FB&utm_medium=Social&utm_content=Statia_xarakteristiki_testiv_zno_2017&utm_campaign=FB_PZ102016







ЗНО-2017 відбудеться з 23 травня по 15 липня


Зовнішнє незалежне оцінювання 2017 року відбудеться з 23 травня до 15 липня 2017 року. Про це йдеться у наказі Міністерства освіти і науки № 889 від 27 липня 2016 року.
Також, зазначеним наказом визначено, що кожен зареєстрований учасник зовнішнього незалежного оцінювання матиме право скласти тести не більш ніж із чотирьох навчальних предметів.
Результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (українська мова і література (українська мова), математика або історія України (період ХХ - початок ХХІ століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника) зараховуються як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освітидля випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.
Також, наказом затверджено перелік предметів ЗНО. Як і у цьому році зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься з 12 предметів: українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова,  іспанська мова, німецька мова, російська мова та французька мова.
Тест ЗНО з української мови та літератури є обов’язковим для всіх абітурієнтів.
Програма зовнішнього незалежного 
оцінювання з української мови та літератури - 2017

ЗНО. Пробне онлайн тестування

У 2016 році зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури, математики та історії України відбудеться у травні. ЗНО з інших предметів відбудеться з 3 червня по 17 червня 2016 року.

Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року:
Предмет
Дата проведення
Українська мова і література
5 травня (четвер)
Математика
11 травня (середа)
Історія України
13 травня (п’ятниця)
Російська мова
3 червня (п’ятниця)
Іспанська мова
6 червня (понеділок)
Англійська мова
7 червня (вівторок)
Німецька мова
8 червня (середа)
Французька мова
9 червня (четвер)
Біологія
10 червня (п’ятниця)
Фізика
13 червня (понеділок)
Географія
15 червня (середа)
Хімія
17 червня (п’ятниця)

Визначення результатів ЗНО

Обробка бланків відповідей та визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього тестування з української мови та літератури, математики та історії України здійснюватиметься з 6 травня до 26 травня 2016 року.

Оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики та історії України відбудеться не пізніше 26 травня 2016 року.

ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ

Кожний тест містить власне висловлення. Учень має написати роздум-міркування. Це висловлення про причини якостей, ознак, подій. У роздумі обов’язково три частини: теза, докази, висновок:
теза – основне твердження, чітко сформульована думка;
докази – аргументи, що її підтверджують;
висновок, що випливає з доказів (узагальнення).
В основі роздуму лежать причиново-наслідкові зв’язки. Так, за індуктивного способу спочатку розглядають і аналізують факти, а вже потім роблять висновки, формулюють основну думку; за дедуктивного навпаки – висловлену головну думку підтверджують необхідними аргументами, міркуваннями, наводять приклади для підтвердження, роблять висновки.
Побудова тексту власного висловлення за індуктивного і дедуктивного способів
Індукція

Наводяться факти

Літературні приклади

Спостереження

Життєвий досвід

Свідчення авторитетних осіб

Висновки

Головна думка
Головна думка

Літературні приклади

Головна думка доводиться фрагментами

Наводяться факти

Спостереження

Життєвий досвід

Свідчення авторитетних осіб

Висновки

Дедукція
    Запам’ятай!
  • Зміст висловлення має обов’язково відповідати запропонованій темі (поставленому завданню, сформульованій тезі).
  • Структура висловлення залежить від обраного способу доведення.
  • Слід уникати загальних фраз.
  • Кожну думку аргументувати прикладами з життя чи художньої літератури, підкріплювати покликаннями на текст, запропонований у другій частині (якщо висловлення з ним пов’язане), цитатами тощо. Цитуючи, не спотворюйте змісту висловлення, правильно зазначайте автора.
  • Важливо висловиіи власну позицію, свій погляд на ситуацію чи обставини.
  • Уважно добирайте лексику для свого висловлення, вона має відповідати стилю, уникайте „русизмів”, уживання слів у невластивому їм значенні.
  • Пам’ятайте, що кожне висловлення повинно мати чітку будову.
1. Теза. Учасник чітко формулює тезу висловлення, тобто підтримує або спростовує висловлену в темі думку. Можна подати дві тези й аргументувати кожну окремо (зайняти позицію „Це складне для мене питання...”, тобто водночас і підтримати, і спростувати висловлену в темі думку).
Теза передує аргументам! Можна використати мовні конструкції на зразок „Я вважаю...”, „На мою думку...”, „Я підтримую...”, „Я погоджуюся...”, „З одного боку..., а з іншого...” тощо.
2. Аргументи. Учасник наводить принаймні два доречних докази, підстави для обґрунтування, підтвердження висловленої тези, які пов’язують її з прикладом. Учасник виявляє розуміння причиново-наслідкових зв’язків між подіями.
Аргументи передують прикладам! Можна використати мовні конструкції на зразок „тому що”, „це доводить”, „підтвердженням цього є”, „це засвідчує”, „свідченням цього є”, „доказом цього може бути” тощо.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва. Учасник наводить доречний приклад з художньої літератури або інших видів мистецтва. Зазначена проблема, порушена у творі, назва й автор твору, художній образ, через який проблема розкрита, може бути наведена цитата з твору, можна також покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
4. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя. Учасник наводить доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя. Учасник може покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти не стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
5. Логічність і послідовність. У роботі відсутні порушення причиново-наслідкових зв’язків. Робота структурована за абзацами. Використані мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт „по-перше”, „по-друге”, „з цього випливає”, „як було зазначено”, „повертаючись до думки”, „як можна побачити” тощо.
6. Висновок. Він відповідає тезі (перефразовує або повторює її) й органічно випливає з аргументів і прикладів. Можна використати мовні конструкції на зразок „отже”, „можна зробити висновок”, „висновком може слугувати”. Неправильно оформлений висновок, який починається зі слів „я вважаю”.
Власне висловлення може мати будь-яку тему, тому можна зорієнтуватися, прочитавши вповні художні твори шкільної програми, опанувавши програму з історії.
Щоб успішно скласти ЗНО та отримати найбільшу кількість балів, необхідно виконати творчу письмову роботу. Усього за висловлення можна отримати 20 балів:
2 бали – за тезу;
2 бали – за аргумент;
2 бали – за висновок;
4 бали – за конкретні приклади (один з літератури або інших видів мистецтва, інший – з
життя або історії);

2 бали – за логіку;
4 бали – за орфографію та пунктуацію;
4 бали – за стилістику.
Ці критерії обов’язкові. Інакше, якщо навіть абітурієнт напише ідеальний твір, без жодної помилки, без жодного виправлення, то отримає лише 8 балів. 

Зразок власного висловлювання

Тема: Між якістю життя і його безпекою існує певна залежність: завжди є можливість підвищити якість життя, однак при цьому його безпека знижується, і навпаки. Що, на Вашу думку, обере людство? 
Я вважаю, що життя – це рух і постійний розвиток. У наш час усе змінюється, вдосконалюється з неймовірною швидкістю. Усе це призводить до того, що перед людством стоїть багато завдань, розв’язання яких стане вирішальним для подальшого розвитку цивілізації. Я сподіваюся, що це буде шлях, що подарує всім душевний спокій, естетичну насолоду, надасть можливість відчувати себе в повній безпеці. 
По-перше, спостерігаючи за людьми, мимоволі думаєш, що всі вони стомилися від повсякденної метушні, нервових стресів. Технічний прогрес, упровадження нанотехнологій, атомна енергетика сприяють поступу суспільства, але водночас змушують забувати про природне життя. 
По-друге, неможливо постійно концентруватися на одному й тому самому. Для існування людської цивілізації потрібні кардинальні зміни. Щоб забезпечити власний комфорт, не достатньо задовольнити лише природні потреби. Варто турбуватися ще й про нематеріальні (духовні) блага. 
Яскравий приклад того, до чого може призвести надмірне використання досягнень сучасних технологій, – це події в Японії, яка постраждала від вибухів на АЕС. Ця катастрофа сколихнула весь світ. 
У художній літературі також не оминають цього питання. В оповіданні американського письменника-фантаста Айзека Азімова „Фах” описано життя суспільства, яке повністю комп’ютеризувалося. Люди не навчаються в школах, у вищих навчальних закладах, вони не черпають знання по краплині. Вони отримують все необхідне за допомогою плівок. Ці люди схожі на роботів, адже дозволяють себе програмувати. І лише один юнак – головний герой Джордж Плейтен – вирізняється з-поміж інших, адже здобуває знання без допомоги програмування, займається самоосвітою. У майбутньому він може стати тим, хто сам у змозі складати подібні програми, тобто він стоїть на щабель вище за інших. Його рівень розвитку, душевний стан не порівняти з його однолітками. Він сам створює блага для себе, але намагається не завадити іншим. 
Мені здається, що сучасній людині у своєму житті варто керуватися словами Ліни Костенко: „Зробити щось, лишити по собі, А ми, нічого, – пройдемо, як тіні. Щоб тільки неба очі голубі Цю землю завжди бачили в цвітінні, Щоб ці ліси не вимерли, як тур, Щоб ці слова не вичахли, як руди”. 
Отже, я вбачаю подальший шлях розвитку й існування людства в турботі про моральні якості, вмінні цінувати прекрасне, у взаємоповазі. Адже вже сучасний розвиток цивілізації може забезпечити комфортне існування людей. Надмірне ж використання найновіших досягнень прогресу може знищити людство або, щонайменше, зашкодити йому.








    

Тести ЗНО у 2016 році будуть однорівневі

Особливості ЗНО-2016

Немає коментарів:

Дописати коментар