Сторінки

ПЛАН САМООСВІТИ




«Самоосвіта вчителя –

           якість викладання –

                рівень знань, умінь та навичок учнів»

 ПЛАН:

·      Моє  кредо
·      Моя методична карта
·      Моя діагностика
·      Вступ
·      Науково-теоретична підготовка
·      Підвищення науково-методичного рівня тапедагогічної майстерності
·      Удосконалення знань з теорії і практики організації виховної роботи з учнями в закладах нового типу
·      Друковані праці
·      Заходи по зміцненню навчально-матеріальної бази кабінету (203)
·      Самоаналіз уроку
·      Самоаналіз проведеного заходу

МОЄ КРЕДО

Педагогічне кредо 

Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити.
                                                      Стародавня мудрість

Творче кредо:

Ідеал у самому тобі. Перешкоди до його досягнення, знову-таки, в тобі. Твій стан - це той матеріал, із якого ти маєш створити цей ідеал.


Життєве кредо:

Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…

Моя мета:
 Виховати людину нового покоління, використовуючи ІКТ.

                МОЯ МЕТОДИЧНА КАРТА

Прізвище, ім’я, по батькові
Дуняшенко Наталія Василівна

Рік народження
14 липня 1980 р.н.

Освіта
Вища, магістр

Посада
Вчитель

Який предмет викладаю,     в яких класах
2015-2016 н. р. (19 годин)
Українська мова :
7-В (2,5 години), 10-А (2 години), 11-А (2 години);
Українська література:
7-А (2 години), 10-А (2 години), 11-А (2 години);
Біблійна історія та християнська етика:
6-А (1 година), 6-Б (1 година), 6-В (1 година), 7-А (1 година), 10-А (0,5 години)
Педагогічний стаж
13 років
Атестація
Вища категорія, старший вчитель
Нагороди та заохочення


Грамоти Кіровоградської міської ради, подяки Кіровоградського інституту післядипломної перепідготовки імені В.О.Сухомлинського, дипломи «Нова доба», «Добро починається з тебе», «Служіння заради миру»
Час і місце проходження курсової перепідготовки
19-30 вересня 2011 рік КІПП ім.В.О.Сухомлинського

                             
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА


Основні напрями
діяльності педагога

Потребує
методичної
допомоги

На
достатньому рівні

Заслуговує
на увагу

1

Комплексне планування виховання, навчання і розвитку учнів




+




2

Вміння планувати урок на основі психологічних особливостей класу



+

3

Методи активізації пізнавальної діяльності



+

4

ІКТ-супровід до уроку



+

5

Оптимальний вибір типу і структури уроку



+

6

Розвиток творчих здібностей учнів‚ творчого мислення



+

7

Гуманізація стосунків з дітьми



+

8

Робота з обдарованими дітьми



+

9

Ступінь впливу вчителя на учнів



+

10

Нестандартні форми уроку



+

11

Використання принципів нових технологій



+

12

Науковий рівень викладання предметів.
Основні напрями діяльності педагога.




+
13

Самоосвіта



+

14

Ведення шкільної документації



+

15

Курсова перепідготовка, виконання до- і післякурсових завдань

+


ВСТУП

Основною метою підвищення рівня науково-теоретичної підготовки та удосконалення професійної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на 2015-2016 н. р. є:
1.     Грунтовне опрацювання наукових джерел з проблем розбудови національної школи;
2.     Поглиблене опрацювання наукових праць визначних педагогів української педагогічної науки;
3.     Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом;
4.     Ознайомлення з досвідом роботи освітніх закладів нового типу;
5.     Визначення власного стилю педагогічної діяльності.
З цією метою планується протягом року брати активну участь:
1.     В роботі методичних об’єднань кафедри української мови і літератури;
2.     В роботі школи спілкування класних керівників 5-8 класів;
3.     В методичних заходах, які проводяться в навчальному закладі;
4.     Провести відкриті уроки на теми:
А) Предмет:__________________________________
Клас:____________
Тема:_______________________________________________________________________________________________________________________________
Дата проведення: ________________________________
Б) Предмет:__________________________________
Клас:____________
Тема:_______________________________________________________________________________________________________________________________
Дата проведення: ________________________________
5. Взяти участь в Місячнику української писемності:
- Підготувати та провести позакласний захід до Дня української писемності та мови (6 листопада 2015 р.) на тему: „Від сопілки – до слова, від слова – до мови...”(усний журнал) – 10-А клас.
6. Підготувати та провести позакласний захід до Міжнародного дня рідної мови (19 лютого 2016 р.) на тему: „Мова – це серце народу”(літературний вечір) – 10-А клас.
7. Взяти участь у проведенні Тижня української мови і літератури (березень 2016 р.): стінгазета („Мова – краса і сила”), позакласний захід („Мово рідна, слово рідне...”)
8. Постійно слідкувати та ґрунтовно опрацьовувати нові посібники, методичні матеріали, рекомендації з проблеми викладання української мови і літератури;
9. Поглиблено працювати над методичною проблемою: „Використання елементів ІКТ на уроках української мови та літератури як умова для компетентності вчителя і самореалізації учня
10. Підготувати доповідь на засідання МО вчителів-філологів з проблемного питання:
Ø Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної діяльності (доповідь) – жовтень 2015 року
Ø "Можливості реалізації ІКТ на уроках української мови та літератури в умовах гімназії" (презентація) – січень 2016 року
11. Підготувати доповіді на засідання творчої групи „Формування духовності особистості на засадах традиційних християнських цінностей в умовах закладу нового типу”:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Підготувати доповіді на засідання творчої групи „ ІКТ як засіб формування ключових компетентностей особистості
на уроках та позакласній діяльності”:
Ø ІКТ-компетентності сучасного вчителя в умовах розвитку інформаційного освітнього простору  (доповідь) 17.11.2015 
Ø Мультимедіа як фактор ефективності (доповідь) 16.01.2016
НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНА ПІДГОТОВКА

1.     Опрацювати літературу: статті фахових журналів (ж. Дивослово, ж. УМЛШ, ж. Все для вчителя, ж. Позакласний час, ж. Всесвітня література та ін. Наприклад:
-         „Сучасні технології навчання мови як методична проблема” (стаття).Мета статті полягає в розкритті загальних положень, на основі яких формується процесуальна модель сучасної парадигми мовної освіти, а також особливостей технологічного підходу до навчання мови // ж. УМЛШ № 6, 2006 р., с.17-22;
-         „Використання інноваційних ідей на уроках української мови та літератури” (стаття): скласти діаграму Вена (Катерина – Ганна) – „Наймичка” Т.Г. Шевченка; скласти гроно до слова „наймичка”: жінка, важке життя, бідність, праця в чужому домі, гірка доля, сльози і т. д. // ж. УМЛШ № 6, 2006 р., с.32-35;
-         „Самостійна навчальна діяльність учнів – перший крок до творчості” // ж. „Обдарована дитина” № 10/2005, с. 2-14;
-         Проектні технології //ж. Дивослово № 9,2006. – С. 21та ін.;
2.     Виступити на засіданні МО класних керівників 9-11 класів на тему:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПІДВИЩЕННЯ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО РІВНЯ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
1.     Опрацювати програми, пояснювальні записки до програм:
Затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 № 664: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. 7-В (2,5 години);
- Рідна (українська) мова для шкіл з українською мовою навчання: 5 клас  12-річної школи / Л.В. Скуратівський, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф, В.І. Тихоша, Г.Т. Шелехова, А.М. Корольчук. – К., 2005: 10-А (2 години);
- Українська мова. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям.Академічний рівень / Укладачі: Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. – Київ.: Грамота, 2011: 11-А (2 години);
-Затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 № 664: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. 7-А (2 години);
- М.Г. Жулинський (керівник проекту) Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література 5-12 класи / за загальною редакцією Р.В. Мовчан та ін. – К.: Ірпінь – 2005: 10-А (2 години);
- Українська література. 10-11 класи. Програма. Академічний рівень / Укладачі:  М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан,  Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011: 11-А(2 години).
- Систематично опрацьовувати статті фахових газет та журналів (протягом року);
2.     Вивчати досвід роботи вчителів: Тернавської Т.В., Довгалюк Н.В., Котляренко Н.М., Гузь О.О., Тіхоненко С.О.
3.     Вивчення досвіду вчителів України з питань роботи з обдарованими дітьми (ж. „Обдарована дитина” № 10/2005, с. 14-20: „Складання програми навчання обдарованих дітей”).
     5.  Участь у Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе».
     6. Організувати науково-пошукову роботу обдарованих дітей в НТУ „Обрій”.
7. Підтримувати звязки з МАН.
8. Підготувати і провести відкриті уроки з показом реалізації опрацьованої проблеми на практиці.
УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ У ЗАКЛАДАХ НОВОГО ТИПУ
Виходячи з мети виховної роботи гімназії на 2014-2015 н. р. : «Формування національно-свідомої, морально-духовної, життєво та соціально компетентної, гармонійно розвиненої, творчої особистості учня у контексті виховання нової генерації громадян України, здатних до самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації, досягнення життєвого успіху»:
Опрацювати літературу:
-         Класний керівник у сучасній школі К., 1996 р.;
-         Школа класного керівника. К., „Шкільний світ” за ред. Л.Галіцина. – 2005 р.;
-         Щоденник класного керівника за ред. Б.Є.Будного та ін., Тернопіль – „Навчальна книга – Богдан”;
-         ж. Рідна школа (статті на виховні теми);
-         ж. Все для вчителя (статті на виховні теми);
-         ж. Позакласний час та ін.
1.     Підготувати та провести планові позакласні заходи:
-         Вечір пам’яті  «Минуле поряд з нами», присвячений  70-й річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників  у Великій Вітчизняній війні - 20.10.2014;
1.     Участь у Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе» (протягом року);
2.     Участь в акції „Кращий квітник гімназії” (квітень 2015 року);
3.     Виступити на засіданні класних керівників 9 – 11 класів;
4.      Участь у фестивалі дружин юних рятівників (лютий 2015 року) на тему: „Вогонь – не розвага!”;
5.     Участь у фестивалі дружин юних інспекторів руху (лютий
2015 року) на тему: „Дотримання культури дорожнього руху”
6.      Екскурсії до бібліотеки (філія № 16) Кіровоградської МЦБС (протягом року)
ДРУКОВАНІ ПРАЦІ

ПРЕДМЕТИ
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015


Українська мова
1
1
3
1
3


2
Українська література
1

2

5

3
 6
Світова література
1
1
1





Тренінги / виховні заходи
Уроки словесності



1
1

1
1
2

Біблійні історія та християнська етика





2

  
ЗАХОДИ ПО ЗМІЦНЕННЮ НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ КАБІНЕТУ (203)
І. Основні завдання та зміст роботи кабінету
української мови та літератури
Кабінет української мови та літератури – це спеціально обладнане приміщення навчального закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання, обладнанням згідно з санітарно-гігієнічними нормами і правилами облаштування.
Основна мета роботи кабінету - забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за N24.
Завданням функціонування навчального кабінету української мови та літератури є створення передумов для:
організації колективного, індивідуального та диференційованого навчання;
реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
організації роботи гуртків, позакласних та виховних заходів;
індивідуальної підготовки викладача до занять, що сприяють підвищенню його науково-методичного рівня;
надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;
вивчення, узагальнення і популяризації перспективного педагогічного досвіду;
впровадження інноваційних технологій щодо поліпшення й удосконалення педагогічного процесу в навчальному закладі;
для підготовки та участі учнівської молоді у конкурсах, олімпіадах різних рівнів.
Кабінет української мови та літератури забезпечує науковий, естетичний, навчальний, методичний, виховний рівні викладання філологічних предметів.
Проведення навчальних занять учнів з предметів «Українська мова», «Українська література» здійснюється на високому професійному та методичному рівнях.
Робота викладача спрямована на те, щоб кожен урок сприяв розвитку пізнавальних інтересів учнів, формуванню навичок самостійного здобуття знань, прищеплюванню любові до обраної професії та поваги до праці.
У навчально-виховному процесі застосовуються інноваційні педагогічні технології, що забезпечують систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, які охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів; спрямовують розвиток та саморозвиток учня з урахуванням його здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтацій і суб'єктного досвіду; створюють умови для реалізації та самореалізації особистості.
Навчання будується на принципах варіативності. Кінцевим продуктом є не лише здобуття знань, вироблення умінь і навичок, а й формування життєвих компетентностей.
Застосування інноваційних технологій навчання на уроках української мови та літератури забезпечує високу якість засвоєння матеріалу, про що свідчить моніторинг навчальних досягнень учнів та результати предметних конкурсів, олімпіад різних рівнів, забезпечує урізноманітнення методів навчання, підняття активності учнів, створює приємну невимушену атмосферу під час навчально-виховного процесу, сприяє вихованню цілеспрямованої особистості, залученню молоді до виготовлення навчально-дидактичних матеріалів та оформлення учнівських проектів - випереджувальне навчання (презентацій, бюлетенів, слайд-шоу, електронних газет, буклетів, рефератів, доповідей, повідомлень, кросвордів тощо).
Учні демонструють глибокі знання навчального матеріалу, організаторські здібності, оригінальність мислення, професійні уміння та навички, позитивне ставлення до навчання, інтерес до предмета.
Відповідно до основних завдань, зазначених вище, кабінетом української мови та літератури здійснюється така робота:
-     проведення навчальних занять учнів з предметів «Українська мова», «Українська література»;
-     надання консультативної допомоги учням і педпрацівникам;
-     проведення позакласних виховних заходів;
-     проведення засідань творчої групи;
-     робота з батьками.
II. Обладнання кабінету української мови та літератури
Кабінет української мови та літератури призначений для проведення уроків української мови та літератури, позакласних та виховних заходів, засідань творчої групи, індивідуальної та групової роботи з дітьми та батьками тощо.
У кабінеті 32 робочих місця для учнів та одне - для вчителя.
Кабінет обладнано чотирма багатофункціональними шафами, в яких зберігаються нормативні документи, документація навчального кабінету та предмета, друковані посібники, електронні засоби навчального призначення, медіатека, дидактичні матеріали з мови та літератури, тестові завдання, тематичні папки, зразки кращих учнівських робіт та проектів, матеріали гурткової та позакласної роботи, підручники, хрестоматії, програмна художня та наукова література, література рідного краю, експозиційні матеріали, електронна бібліотека, технічні засоби навчання тощо.
У кабінеті розміщено шафу для учнівського верхнього одягу.
Кабінет обладнано дошкою.
Дошку можна використовувати для демонстрації художньо-зображувальної наочності.
Кабінет оснащено:
-     технічними засобами навчання: ПК, мультимедійним проектором, екраном;
-     підручниками;
-     навчальними посібниками;
-     хрестоматіями;
-     словниками;
-     електронними засобами навчання;
-     зображувальними наочними посібниками;
-     дидактичними матеріалами;
-     фаховими журналами;
-     інформаційними збірниками МОН України;
-     бібліотечкою художньої літератури;
-     комплектом білетів для ДПА з української літератури;
-     завданнями для контрольних робіт (рівневі завдання, тести, диктанти, перекази тощо)
-     матеріалами педагогічного досвіду викладача;
-     розробками відкритих уроків та заходів;
-     літературно-краєзнавчими матеріалами;
-     роздатковим матеріалом для вивчення, узагальнення та перевірки знань (до кожної теми програми);
-     медіатекою;
-     програмним педагогічним засобом (ППЗ) з української літератури.
Навчальне обладнання зберігається в шафах та робочому столі викладача.
III. Заходи по зміцненню навчально-матеріальної бази кабінету
a.     Поновлювати стенди та папки матеріалів:
-         Літопис цікавих думок;
-         Це повинен знати кожен;
-         Живи, книго!
-         Рівень учнівського самоврядування.
2. Поновлювати матеріал куточка „Мова – краса і сила”.
3. Підготувати наочний, роздатковий матеріал до відкритих уроків та позакласних заходів.
4. Підготувати індивідуальні картки для роботи з обдарованими дітьми.
5. Поповнювати базу науково-пошукових робіт в НТУ „Обрій” (за 2014-2015 н.р.).
6. Систематизувати матеріал (учнівські та власне розроблені проекти; реферати; творчі роботи).
7. Створити та поповнювати банк даних („Методичну скарбничку”) з навчально-виховної роботи.
САМОАНАЛІЗ  УРОКУ

1.     Тип і вид уроку, зв'язок його з попередніми.
2.     Які головні завдання уроку, як вони враховані під час реалізації мети уроку?
3.     Чи раціонально використано час уроку?
4.     Чи раціональна структура уроку для реалізації головних завдань, досягнення мети?
5.     Які методи навчання використано для вивчення нового матеріалу?
6.     Як здійснюється контакт із класом, окремими учнями?
7.     Ефективність організації самостійної роботи.
8.     Чи були елементи самоосвіти, самовиховання?
9.     Чи використано індивідуальний і груповий підхід до навчання?
10.     Як організовано контроль і самоконтроль за активністю знань?
11.     Чи забезпечено цілеспрямованість, оптимальну розумову діяльність учнів?
12.     Запобігання розумовому перевантаженню учнів та його подолання.
13.     Створення проблемно-пошукових ситуацій для глибини засвоєння матеріалу, емоційного настрою учнів.
14.     Дотримання правил педагогічного такту, загальноприйнятої етики, норм взаємин учителя та учня.
15.     Елементи, етапи, форми, методи, які були найвдалішими.
16.     Що із запланованого не вдалося? Чому?
17.     Чи цікавив урок учнів?
18.     Як працювати над подоланням недоліків? Яка необхідна допомога?

САМОАНАЛІЗ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
1.     Найменування виховного заходу, дата, місце проведення, вік дітей, що взяли в ньому участь.
2.     Визначення форми (жанру) заходу: етична бесіда, диспут, свято, похід-екскурсія, психологічний тренінг, урок самоврядування тощо.
3.     Конкретні педагогічні цілі й виховні завдання цього заходу (головною метою виховного заходу є зміна стосунків).
     Наприклад:
§  Виховання інтересу до спорту, техніки, науки, мистецтва, політики, тощо;
§  Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;
§  Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі (виховання в учнів поваги один до одного);
§  Зміна ставлення до якогось члена колективу (в результаті його цікавої розповіді про своє захоплення, про яке ніхто раніше в класі не знав, у нього можуть з’явитися товариші);
§  Виявлення, розвиток здібностей будь-якого із членів колективу, забезпечення зміни його ставлення до себе;
§  Вивчення учнями правил поведінки (етикету): на вечорі, танцях, банкеті тощо.
4.     Наявність плану підготовки та проведення заходу, його продуманість, доцільність, завершеність.
5.     Участь колективу вихованців у розробці планів проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності.
6.     Хід підготовчої роботи, розподіл доручень, ставлення учасників до її виконання.
7.     Педагогічна позиція вчителя, стимулювання ініціативи, активності, самостійності учнів, залучення їх до роботи в ролі помічників.
8.     Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
9.     Позиція школярів під час проведення заходу (активність та ініціатива; байдужість і пасивність).
10.           Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації, у якій учні відчувають радість, гордість за себе і товаришів. Хиби і труднощі у роботі, шляхи їх подолання.
11.           Ступінь виконання поставлених завдань.
12.           Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив), визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної роботи у класі.

Немає коментарів:

Дописати коментар