Обласний конкурс "Інсайти сьогодення - 2022"
Щиро вітаємо Гречану Ангеліну, ученицю 8-II класу КЗ НВО I-III ст. "Мрія" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, яка посіла II місце))) Робота "Жовтень. Утвердження" та Горобець Софію, Краус Марію, учениць 8-I класу КЗ НВО I-III ст. "Мрія" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області (учасниць). УнікальністьТворчістьКреативність - запорука УСПІХУ)))
Обласний конкурс "Інсайти сьогодення - 2021"
Щиро вітаємо Гречану Ангеліну, ученицю 7-II класу КЗ НВО I-III ст. "Мрія" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, яка посіла II місце))) Робота "ФотоТелекінез" та Дабіжу Регіну, ученицю 8-I класу КЗ НВО I-III ст. "Мрія" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області (учасниця). УнікальністьТворчістьКреативність - запорука УСПІХУ)))
“З народженням кожної людини в світ
вноситься щось нове, чого ще не було,
щось первозданне і неповторне.
Обов’язок кожного – знати і не забувати,
що він у світі єдиний у своїй якості
і що ще ніколи не з’являвся хтось такий, як він,
адже якби вже був такий, як він,
то не було б необхідності в ньому самому”
вноситься щось нове, чого ще не було,
щось первозданне і неповторне.
Обов’язок кожного – знати і не забувати,
що він у світі єдиний у своїй якості
і що ще ніколи не з’являвся хтось такий, як він,
адже якби вже був такий, як він,
то не було б необхідності в ньому самому”
Мартін Бубер
Особливості роботи з обдарованими учнями
Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: “Як знайти та визначити обдарованість?”. Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання.
Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.
Якими є обдаровані діти?
• Мають вищі порівняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості.
• Мають активну пізнавальну потребу, що домінує.
• Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).
3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - це талант,
вміння їх виховувати – мистецтво.
1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.
4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.
Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми. 1. Бути доброзичливим і чуйним.
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло інтересів.
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.
7. Мати живий та активний характер.
8. Володіти почуттям гумору.
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.
12. Володіти емоційною стабільністю.
13. Уміти переконувати.
14. Мати схильність до самоаналізу.
АНКЕТА для орієнтовного дослідження творчої обдарованості особистості учня
Інструкція: нижче приведені якості, котрі притаманні учням.
Позначте знаком " + " ті якості, котрі Ви відмічаєте в учнях. Знаком " - " позначте ті якості, котрі Вам не подобаються.
1. Дисциплінований.
2. Не рівна успішність.
3. Той, хто вибуває з загального темпу.
4. Організований.
5. Ерудований.
6. Дивний у поведінці, незрозумілий.
7. Той, хто вміє підтримувати загальну справу ( колективіст).
8. Той, хто вискакує на уроках з безглуздими зауваженнями.
9. Стабільно вчиться ( завжди добре вчиться ).
10. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст ).
11. Той, хто все схоплює швидко.
12. Той, хто не вміє спілкуватись - конфліктний.
13. Той, хто легко спілкується, приємний у спілкуванні.
14. Іноді "тугодум", іноді не може зрозуміти очевидного.
15. Той, хто все розуміє, зрозуміло висловлює свої думки.
16. Той, хто не завжди підпорядковується більшості або офіційному керівництву.
Треба скласти окремо " + " , котрі належать парним та непарним питанням.
Якщо сума парних " + " більше суми непарних - то більша ймовірність, що перед Вами творча, обдарована дитина.
Інструкція: нижче приведені якості, котрі притаманні учням.
Позначте знаком " + " ті якості, котрі Ви відмічаєте в учнях. Знаком " - " позначте ті якості, котрі Вам не подобаються.
1. Дисциплінований.
2. Не рівна успішність.
3. Той, хто вибуває з загального темпу.
4. Організований.
5. Ерудований.
6. Дивний у поведінці, незрозумілий.
7. Той, хто вміє підтримувати загальну справу ( колективіст).
8. Той, хто вискакує на уроках з безглуздими зауваженнями.
9. Стабільно вчиться ( завжди добре вчиться ).
10. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст ).
11. Той, хто все схоплює швидко.
12. Той, хто не вміє спілкуватись - конфліктний.
13. Той, хто легко спілкується, приємний у спілкуванні.
14. Іноді "тугодум", іноді не може зрозуміти очевидного.
15. Той, хто все розуміє, зрозуміло висловлює свої думки.
16. Той, хто не завжди підпорядковується більшості або офіційному керівництву.
Треба скласти окремо " + " , котрі належать парним та непарним питанням.
Якщо сума парних " + " більше суми непарних - то більша ймовірність, що перед Вами творча, обдарована дитина.
Немає коментарів:
Дописати коментар