Сторінки

ВІЗИТКА
















Продовжуючи себе у своїх дітях, ми творимо не тільки людину. Ми творимо час. Дух часу, взаємини між людьми – все це залежить від того, які ми з вами, від того, яка школа, що їй народ довірив своє майбутнє.
               Василь Сухомлинський.

Дуняшенко Наталія Василівна –  вчитель вищої кваліфікаційної категорії (старший вчитель), в гімназії № 9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області працювала з 2002 по 2017 рік вчителем української мови і літератури та зарубіжної літератури; з 2017 по 2021 рік - заступник директора з навчально-виховної роботи; з 2021 року працюю вчителем української літератури та зарубіжної літератури КЗ "Ліцей "Мрія" Кропивницької міської ради"
Педагогічне кредо:
«Опанування нового, плекаючи старе – 
                           шлях до справжнього вчителя»
(Конфуцій)
Творче кредо:
Ідеал у самому тобі.
Перешкоди до його досягнення,
знову-таки, в тобі.
Твій стан - це той матеріал,
із якого ти маєш створити цей ідеал.
Життєве кредо:
Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…
Загальні відомості
Дата народження: 14.07.1980
Освіта: вища, у 2002 р. закінчила Кіровоградський              державний педагогічний університет ім. В.Винниченка
Кваліфікація за дипломом спеціаліста: вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури
Кваліфікація за дипломом магістра: магістр педагогічної освіти, викладач української мови та літератури
Місце роботи: гімназія № 9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Кваліфікація: у 2013 р. встановлено вищу кваліфікаційну категорію (старший вчитель)
Стаж роботи: 21 рік
Посада: вчитель української мови та літератури (2002-2017 рр.) - гімназія № 9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
заступник директора з навчально-виховної роботи (2017-2021 рр.) - гімназія № 9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області https://methodicalwork.blogspot.com/
з 2021 року - вчитель української літератури та зарубіжної літератури КЗ НВО I-III ст. "Мрія" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Домашня адреса: 25030, м. Кропивницький, вул. Героїв-рятувальників, буд.14, корп. 3, кв. 72; моб. телефон  050-67-44-257

Методична проблема  – „Інфографіка як засіб формування інформаційно-цифрової компетентності у процесі навчання зарубіжної літератури”. Проблема доречна, адже інформатизація освіти, орієнтація на новий тип випускника спричинили зміни в організації процесу навчання, перегляді психолого-дидактичних особливостей упровадження інформаційних технологій (ІТ) у систему літературної освіти. Магістральними проблемами проведення уроків літератури сьогодення є перетворення знань на полілог між автором, читачем, критиками, учителем літератури і образами твору, формування інформаційної культури старшокласників, розвиток їхнього критичного мислення, озброєння молоді знаннями та навичками використання сучасної комп’ютерної техніки, готування їх до життя в цифровому світі.
Викладання української мови усвідомлюється як процес, що сприяє вихованню особистості, яка вчиться для власного задоволення та самовдосконалення. Дуже важливим напрямом роботи є формування в учнів креативної компетентності – здатності до розв’язання будь-якого навчального завдання творчо; бажання і вміння діяти не за зразком, а оригінально. Навчання дитини має бути таким, щоб воно активізувало розвиток її креативності.
Урок літератури вирізняється самобутнім характером, природною своєрідністю, неповторністю, оригінальністю. Це насамперед тому, що предметом вивчення на ньому є явище мистецтва слова. Викладання літератури – це уведення молодого покоління в храм національного та світового письменства, залучення до безперервного діалогу культур, епох, традицій, поколінь, особистостей.
На своїх уроках намагаюся „ в процесі вносити необхідні зміни в те, що вже намічене”, тобто орієнтується  на традицію і новаторство, нормативне і варіативне, загальноприйняті парадигми і особистісну самостійність та творчість.
           Серед інноваційних методів та прийомів  найчастіше використовую:
*  Метод гронування (асоціативний кущ);
*  Діаграму Вена;
*  Метод групового дослідження;
*  Робота в групах;
*  Сенкан;
*  Презентації;
*  Метод „Мікрофон”, „Прес” та ін.
Приклади завдань:
Мова – людина, народ, Бог, суспільство, держава,школа, урок, наука, вивчення, твір, спілкування, письмо,культура…
Небо – політ, синява, хмари, птахи, літаки, далечінь, висота, метелики, грім, блискавка, дощ, сніг, сонце, місяць, зорі, ракета, ніч, зірниця, недосяжність.
Гра може мати зворотній характер: учитель подає перелік слів – асоціацій, а учні встановлюють висхідне слово.
Приклади завдань
Уроки, учні, вчителі, директор, розклад, математика, фізкультура, завуч, дзвінок, перерва, завдання, навчання, виховання, класи, їдальня, біологія, хімія, щоденник, оцінка, коридор. ( Школа )
Зошити, пояснення, дошка, крейда, батьки, збори , навчання, запитання, відповіді, стіл, указка, опитування, журнал, зауваження, контроль, правило, формула. ( Учитель )              

Метод «асоціативний кущ» особливо вдається на уроках з розвитку зв’язного мовлення та під час уроків-аналізів образів літературних героїв. Так у 7 класі під час вивчення твору А. Чайковського «За сестрою», учні «одягають» головного героя Павлуся в ті риси характеру, які, на їх погляд, властиві йому. 
Цікавим на погляд вчителя, є метод проектів, який використовується на уроках з метою організації самостійної та самоосвітньої діяльності учнів.
                                       Метод проектів
                      Технологія роботи над проектами 

№ п\п
       Етапи діяльності
      Зміст діяльності
1.
Підготовка.
Визначення теми і мети проекту
Учні: обговорення, пошук інформації.
Вчитель: заява задуму, мотивація, допомога в постановці завдань.
2.
Планування:
а) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів;
б) установлення критеріїв оцінки результату і процесу.
Учні: формулюють завдання і виробляють план дій.
Вчитель: коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.
3.
Збір інформації (спостереження, робота з літературою, анкетування, експеримент)
Учні: збирають інформацію.
Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю.
4.
Аналіз.
Аналіз інформації, формулювання висновків.
Учні: аналізують інформацію.
Вчитель: коректує, спостерігає, радить.
5.
Подання та оцінка результатів (усний або письмовий звіт та оцінка результатів і процесу дослідження за вчасно встановленими критеріями).
Вчитель і учні беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід.
Вивчаю та впроваджую досвід Котляренко Наталії  Миколаївни
методиста НМЛ гуманітарно-естетичних дисциплін. Дуняшенко Н.В. проаналізовано  наступні публікації учителя :
«Фотомонтаж – один із сучасних прийомів використання ІКТ на уроках української літератури».Стаття розкриває питання використання прийомів ІКТ  на уроках української літератури та презентує авторські навчально-методичні посібники «Фотомонтаж. Відкриття особистості письменника», «Спроба відкриття поетичного світу».
Котляренко Н.М. Відкриття світу літератури. – Кіровоград: Видавництво КОІППО імені Василя Сухомлинського, 2012.– с. 116: іл.
У посібнику представлена поетапна дослідницька робота вивчення української літератури. Розроблені рекомендації щодо використання методів та прийомів, які сприяють формуванню та розвитку творчого мислення учнів.
На думку вчителя, у своїй роботі кожний педагог повинен користуватися такими заповідями :
·        Кожна дитина талановита.
·        Кожна дитина має право на помилку.
·        Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.

Немає коментарів:

Дописати коментар